Kenapa Wanita Suka Akan Coklat ?


fuhhh. berhabuk seketika *itu biasa. namun, alhamdulillah. hidup kembali domainnya sihhh. baiklah, kembali ke tajuk mehhh. hiks.

tahukah anda bahawa sebanyak 75% wanita suka akan coklat dan sukar dipisahkan ? namun, adakah anda tidak merasa pelik kenapa perkara ini berlaku ? *terutamanya kepada lelaki lha kannn.

first ! coklat akan membuatkan kulit anda tampil jelita !

baiklah. dengan coklat juga, ia akan melahirkan rasa gembira kerana ia mengandungi phenylethylamine yang akan menghasilkan hormon endorfin. perasaan ini sama seperti ketika anda sedang jatuh cinta.

next, ia juga akan menghasilkan hormon serotonin yang akan membuatkan anda rasa lebih relaks dan bahagia.

seterusnya, ia sangat baik untuk melegakan wanita ketika senggugut. tapi, dark coklat lha tau. yang pahit sikettt tu. by the way, ape salahnya ! daripada senggugut berguling sakit tu, baik telan coklat kannn ? ini adalah kerana coklat mengandungi magnesium yang cukup tinggi untuk membantu mengurangkan senggugut itu. seterusnya, dark coklat juga akan membuatkan sistem haid anda berjalan lancar kerana mengandungi omega 3 dan omega 6.

lupakan mitos bahawa coklat itu menggemukkan ! kerana telah terbukti coklat sangat baik untuk tubuh dan mampu mengurangkan daripada penyakit kanser dan penyakit hati *jauhkan dengki mendengki mungkin.

last but not least, antioksidan yang terdapat pada dark coklat juga mampu untuk mengurangkan tekanan darah, menjaga peningkatan kolestrol serta mengatur aliran darah.

live your life !

haaa. ini coklat yang aku paling suka. kepada crush di luar sana, nak try aku, bole bagi ini banyak - banyak k. dan fyi, badan aku memang susah nak naik kalau telan bergelen menda ni punnn. wallla !

sumber : bacaan google dan gambar google


Comments

Farah Arina said…
farah pun suka coklat cadbury . tapi bukan black forest . farah suka hazel nut :D
Fatihah Azanan said…
Tiey suka Chocolate! Feveret sejak kecil lagi. Coklat bagus untuk awet muda dan dapat hilangkan stress.hihi

Jemput snggah : http://tieysmilez.blogspot.com/