| AHLAN WASAHLAN WA MARHABAN BIK ! Sangat Setia of Fya Pelangi | +Follow | Dashboard |
HOME TUTORIAL & FREEBIES NOVEL ORDER


BREAKING NEWS !

Tips Cinta Remaja

salam setia ;

mak aihh. berhabuknya blog Sangat Setia ni kan ? bilek aku lagi semat dan kemas kot. komen pun, dah tak sebanyak dulu. kadang, bila bukak dashboard, kosong komen. huhu. abis lha blog aku camni, kan ? tapi, apakan daya, aku busy. nak update blog pun, takde masa. ehem. busy lha sangat. err. betul lha busy ! busy makan -_-"

kita sebagai manusia, takkan lari daripada fitrah yang akan menyintai, menyukai seseorang yang lain. samada dalam diam mahupun diketahui. kan ? maka, adakah anda sedang menyukai seseorang ?


tips nak kenal pasti perasaan tersebut versi Fya Pelangi
1 ) kita akan berasa gugup apabila berhadapan atau berbual dengannya.
2 ) sering bertanya keadaan orang yang kita sukai itu kerana mahukan kepastian bagaimanakah keadaan orang yang kita sukai itu.
3 ) rasa tidak mahu berpisah dengan orang tersebut meskipun hanya dalam mesej.
4 ) selalu melebihkan orang itu dalam apa jua situasi.
5 ) seringkali bercakap tentang orang itu kepada orang lain.
6 ) akan rasa tidak boleh terima jika orang yang kita sukai itu mempunyai orang lain yang lebih penting dari kita. namun, kita juga akan beralah selepas itu semata - mata nak lihat orang yang kita sukai itu bahagia disamping orang yang disukainya.
7 ) setia menunggu kehadiran orang itu walaupun dalam jarak jauh. . .

maka, anda di mana ? adakah anda sedang menyukai seseorang ? adakah anda sedang merelekan hati kepada seseorang ? adakah anda sedang terpaksa menyuakai seseorang ?

psst : nak gi beli buku ICT ni. RM60. ade sesape nak belanja ?

peace ^.^

Universiti Sains Islam Malaysia.

salam setia ;


Universiti Sains Islam Malaysia (USIM) merupakan sebuah Universiti Islam Malaysia yang pertama ditubuhkan oleh Kerajaan Malaysia di permulaan abad ke-21. Ia merupakan Institusi Pengajian Tinggi Awam yang ke-12 di negara ini dan didaftarkan dengan nama Universiti Sains Islam Malaysia (sebelum ini dikenali dengan nama Kolej Universiti Islam Malaysia). Di antara tujuan penubuhan USIM ialah memartabatkan pendidikan Islam serta membawanya ke dalam arus perdana pendidikan negara dan menekankan penggunaan teknologi maklumat dalam sistem pengajaran dan penyelidikannya. Penguasaan bahasa Arab dan Inggeris di samping bahasa kebangsaan juga menjadi tumpuan.

Dalam usaha mempastikan matlamat tersebut terlaksana, USIM menetapkan enrolmen pelajarnya terhad supaya tumpuan khusus dapat diberikan untuk membina ketrampilan, kebolehan dan disiplin serta keimanan yang jitu di kalangan pelajar.

Kini USIM mempunyai 8 buah fakulti iaitu:
  • Fakulti Pengajian Quran dan Sunnah (FPQS)
  • Fakulti Kepimpinan dan Pengurusan (FKP)
  • Fakulti Syariah dan Undang-Undang (FSU)
  • Fakulti Ekonomi dan Muamalat (FEM)
  • Fakulti Sains dan Teknologi (FST)
  • Fakulti Perubatan dan Sains Kesihatan (FPSK)
  • Fakulti Pengajian Bahasa Utama (FPBU)
  • Fakulti Pergigian (FPg)
Selain itu, USIM juga memberikan tumpuan utama kepada pengajian peringkat siswazah. Adalah dirancangkan 40 peratus daripada enrolmen pelajarnya ialah calon-calon pascasiswazah. Ini bermakna selain daripada tanggungjawab mendidik, USIM juga menjadi institusi penyelidikan yang utama sebagai teras pengukuhan bidang pengajiannya.


klik sini : USIM

peace ^.^

ShareThis