Kereta Cikgu Terbang


Rembau: Seorang guru berdepan detik mencemaskan apabila kereta dipandunya ‘terbang’ hampir 10 meter akibat dirempuh sebuah kereta sebelum melanggar pagar dawai Tanah Perkuburan Islam Kampung Solok Jelawai di Kilometer 3, Jalan Seberang Batu Hampar-Mampong, dekat sini, semalam.

Dalam kejadian jam 8.15 pagi itu, mangsa, Rahimah Osman, 44, yang juga guru Sekolah Kebangsaan Seberang Batu Hampar, Chembong dalam perjalanan ke Klinik Kesihatan Rembau untuk membuat pemeriksaan tekanan darah.

Suami mangsa, Mohd Hisham Zainal, 46, berkata, sebaik menerima panggilan isterinya, dia yang berada di rumah di Taman Sri Rembau bergegas ke tempat kejadian dan bersyukur isteri selamat dan tidak cedera, tetapi trauma.

“Sejurus sampai di tempat kejadian isteri sudah keluar kereta dan dibawa orang ramai ke klinik. Saya dimaklumkan bahagian belakang kereta isteri dilanggar sebuah kereta. “Perlanggaran itu mengakibatkan isteri gagal mengawal stereng dan mungkin tertekan minyak menyebabkan kereta meluncur ke depan dan melanggar pagar dawai tanah perkuburan ini,” katanya. Jurucakap polis berkata, siasatan awal mendapati kereta Proton Iswara Aeroback dipandu seorang pekerja kilang dari Seberang Batu Hampar ke Mampong dipercayai mengekori terlalu rapat dan gagal mengawal kenderaan lalu melanggar belakang kereta jenis sama yang berada di hadapan.

“Kes disiasat mengikut Peraturan 10, Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987,” katanya.

SUMBER


Comments

Adam Faiz said…
Allahu..
Tcca Anuar said…
bahayanya. :) sebab tu kalau jammed ke ape, jangan rapat sgt kereta depan. nanti jadi macam ni . Alhamdullillah selamat :)
Unknown said…
Nsb bek slmt..tu la..bahaya klu folow rapat sgt ngn kete depan