Review - Istanbul Aku Datang

alhamdulillah. masih diizinkan Allah nak sign in blog ni, untuk coretkan entry kedua untuk bulan november ni. kali ni, tak nak update pasal psiko. *simpan idea untuk entry susulan. HAHA. tapi, nak update pasal wayang !



last two days, fya ke mid valley untuk menonton wayang. so that, i chose to watch this movie. Istanbul Aku Datang ! macam malas senanya nak tengok cerita melayu. tapi, bila tengok trailer bagai movie ni, macam best. so, i decided to watch this. and then, beli popcorn, masuk ke wayang, carik tempat duduk and so on. *perlu ke bagitau yang ni ? HAHA. okayy, lets proceed !



bila ditanya, best ke cerita ni ? of course akan dicakap best sebab memang best pun. bole lha nak bg 4-5 stars. alkisah yang mengisahkan seorang gadis yang tunggu propose dari jejakanya. at last, lain pulak ceritanya yang jadi kat istanbul tu. lain sangat ape yang diplan. watak Dian yang dimainkan oleh Lisa, menceritakan hidup ni, tak bole nak senang percaya sangat. fikir dulu sebelum buat keputusan. watak Haris yang dimainkan oleh Beto, mencerminkan lelaki haruslah menghormati wanita gitu. watak Azad oleh Tomok pula menunjukkan kita mestilah hargai ape yang ada di depan mata sebelum ianya pergi. nak cerita sinopsis, kang tak best plak kann. just cerita jiwang but still ade unsur lawak jenaka yang diketengahkan. serius. dalam jiwang - jiwang pun, bergema panggung orang gelakkan Lisa. HAHA. comel sangat ! pandai Tomok main watak. Beto, apetah lagi. memang ummmph ! HAHA. endingya pun menarik. pendek kata, tak rugi lha tengok, okayy ?

last but not least, 


HAHA. saje lha kann da alang nak buat entry. HEHE.

Comments

c@pTa!n a!Dz@M said…
aku curios hang pergi tengok dengan sape ye ? sebab tiketnye 2 . haha .
Unknown said…
wah..kena download ni..ehh?hahhaa
unGu said…
ingatkan cite islamik.. fuhhh
N'Craft said…
ehhhh..tempat, waktu, tarikh yang sama ngan rainys. ayook..