Perempuan Lebih Peka. Jangan Tipu Mereka.

baiklah, seperti dijanjikan, akan ade entry sebelum balik U, kann ? yeahh. dan terjumpa lha idea yang untuk disajikan. alhamdulillah, Allah masih mengizinkan untuk fya mencoret dalam jurnal maya yang serbaguna ini. dan kali ini bermotifkan kaedah psikologi. tapi, ni versi Fya Pelangi lha ea. HEHE.
kalau nak cari kaedah psikologi versi Fya Pelangi yang lain, bole korek kat entry lepas. insyaAllah masih tersusun rapi di situ. cuma, takde lha banyak sangat. HEHE. okay, back to the topic !

a paint made by my adik :D

okay, percaya atau tak perempuan lebih peka lebih daripada lelaki. first, korang bole lakukan ujian ni. apabila perempuan menerima panggilan telefon dalam keadaan bunyi televisyen yang kuat, perempuan akan terus angkat. sebab, perempuan tahu bunyi yang kuat tu bukan masalah untuk menjawab telefon. jika betul - betul memberi masalah, baru lha akan ade tindakan susulan. manakala lelaki, mungkin akan slow kan bunyi televisyen tu terlebih dahulu dan baru angkat call. kan ? perasan tak ? okay, tu satu.
was made by my adik again :D
next, apabila sedang bercakap telefon, jika background kawan yang dia telefon tu ade bunyi something yang tak kena ke ape ke, perempuan akan lebih alert. buktinya, bila keadaan jadi macam ni, perempuan akan lebih tangkas bertanya " eh, bunyi ape tu ? kau kat mana ni ? ". padahal, kawan yang dia telefon tu tengah bercakap dengan dia. kan ? jarang sekali lelaki nak bertanya. selalunya, mereka akan buat tak tahu dan sambil lewa. dan katakan kawan dia tu jawab, " ouh, aku kat feri ni. ngah cuci pinggan ngan potong bawang ". then, perbualan itu bole bersambung dengan topik yang sedang dibualkan tadi. compared tu lelaki, kalau perempuan or ade yang dah tegur, tanya kat mana, bunyi apa semua tu, lelaki mesti akan cakap, " eh, kita kat mana tadi ? ". see :)

ade lagi kalau nak list kan. tapi, takpe lha. hulurkan yang ni dulu. nantikan entry susulan. HEHE.
semoga kita bertemu lagi, insyaAllah. maas salamah wa ilal liqa' :)

Comments

Shiqin Sunshine said…
betul2...plus klu dah kawen...hihihi...laki ni rasenye bkn tak peka...tp dia jenis yg tak tahu a.k.a tak berapa nak matang and tamo ambil tahu[tapi laki berumur tu lebih matang kowtt]...ekekke...eyhh merapu dah...

btw, pandai lah adik lukis ^_______^