| AHLAN WASAHLAN WA MARHABAN BIK ! Sangat Setia of Fya Pelangi | +Follow | Dashboard |
HOME TUTORIAL & FREEBIES NOVEL ORDER


BREAKING NEWS !

Jangan Dipersoal - Najwa Latif

assalamualaikum ;

pix_gal0

Najwa yakin lagu Cinta Muka Buku kuat pada liriknya

DILIHAT pada barisan lagu pada Anugerah Juara Lagu ke-26 (AJL26), semuanya mempunyai kekuatan tersendiri dan sememangnya bukan calang-calang nama yang tersenarai.


Namun dalam kalangan barisan penyanyi seperti Aizat Amdan, Faizal Tahir, Yuna dan 3 Suara (Ning Baizura, Jaclyn Victor & Shila Amzah), penyanyi paling muda dalam anugerah kali ini dipersoalkan penyertaannya.

Lagu yang dipertandingkan iaitu Cinta Muka Buku diragui kekuatannya dengan melihat kepada lagu serta liriknya yang mudah, ringan dan biasa saja berbanding 11 lagu lain seperti Sedetik Lebih nyanyian Anuar Zain, Kalau Berpacaran (Sohaimi Mior Hassan, Anna Rafali & Altimet), Beribu Sesalan dan lain-lain. 


Walaupun sebegitu, penyanyinya, Najwa Latiff yang dihubungi baru-baru ini sedikit pun tidak goyah dengan kritikan seperti itu kerana baginya, setiap pendengar mempunyai pendapat masing-masing untuk menilai sesebuah karya seni itu. 

“Saya terima semua komen itu sebagai positif dan pada masa sama juga memperbaiki diri serta karya saya. Saya percaya setiap individu mempunyai pendapat berbeza. Perihal mempersoalkan lagu itu, ia tidak membuatkan saya patah semangat. 

“Saya pun tak sangka lagu Cinta Muka Buku dipilih layak ke final. Sebalik itu, pengalaman ini adalah satu yang seronok bagi saya kerana dapat berkongsi pentas dengan barisan penyanyi yang hebat-hebat belaka. Dengan usia saya yang baru 17 tahun ini, saya sudah ada pengalaman untuk berkongsi pentas dengan penyanyi senior dan ini membuatkan saya sangat gembira,” katanya. 
Najwa berpendapat kekuatan lagu Cinta Muka Buku pada lirik yang mudah difahami dan senang dihafal walaupun hanya sekali dengar. 

Penulis lirik lagu itu iaitu kakaknya, Ika turut berbangga dengan kejayaan adiknya serta lagu ciptaan mereka itu. Bagi Ika, mereka sama sekali tidak sedih serta patah semangat dengan kritikan orang ramai, malah lebih bersyukur dengan peluang yang diterima untuk beraksi di atas pentas yang berprestij itu nanti. 

“Sejujurnya, saya dan Najwa iaitu sebagai pencipta serta penulis lagu Cinta Muka Buku sentiasa berbangga dengan karya kami yang tersendiri. Orang ramai boleh memberi komen apa saja dan kami mengambil ia sebagai pendorong untuk terus berkarya. Kami akan buktikan pada orang ramai bahawa lagu itu juga layak untuk bertanding, sekali gus dihormati ramai. 

“Pada mulanya pun, kami mencipta lagu ini untuk suka-suka, tapi akhirnya layak dipertandingkan sehingga ke final. Ini membuatkan kami rasa sangat teruja untuk beraksi,” tambahnya. 

Bercakap mengenai persiapan pula, Najwa dan Ika itu akui mereka tidak banyak melakukan persiapan buat masa ini kerana Najwa sendiri sibuk dengan kelas tuisyen dan rutinnya sebagai pelajar sekolah. 

Persiapan untuk persembahan pada malam itu tidak banyak dibincangkan lagi, tapi sekarang mereka sedang mengusahakan pakaian yang akan dipakai oleh Najwa nanti. 

Tiada gimik yang besar-besaran akan dilakukan nanti dan pembawaan lagu tidak banyak lari dari yang asal, tapi semestinya Najwa menjanjikan persembahannya yang terbaik. 

Najwa yang kini tinggal di Batu Pahat, sudah berada di Kuala Lumpur pada cuti Tahun Baru Cina untuk menjalani latihan selama seminggu. Gadis bertudung ini tidak mengharapkan kemenangan yang besar serta tidak meletakkan harapan yang tinggi, malah dia hanya berhasrat menyampaikan persembahan yang menghiburkan untuk segenap penonton nanti. 

Selepas tamat dengan anugerah itu, Najwa akan kembali fokus dengan pelajarannya kerana tahun ini dia akan menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM). 


sumber : Berita Harian

8 Comment[s]:

Phat said...

tuah ayam nmpk di kaki tuah manusia siapa yang tahu

Joe_Hans said...

Johan Latif sokong Najwa Latif! hahaha

Red said...

blog ni nak jadi macam blog Abdul Farique ke?

Yana Luciana said...

Tulisan entry awk jenama apa ? comel sangat . Harap awk baik hati beritahu :)

Jejaka Terhangat said...

wow..tulis pasal artis dah dia..:D

::WafaIrdina:: said...

hehehe..ain puke suke sgt3 lagu ni...
actually cinta hati sy pun dr muka buku...komen sket..hehehe

Miss Nadya said...

nad sokong apa kata papa phat..:)

ILA SYAMILA ♥♥ said...

lain orang lain rezekinya. Allah bagi kat dia dulu. kite tumpang gembira je la kannn :)

ShareThis