| AHLAN WASAHLAN WA MARHABAN BIK ! Sangat Setia of Fya Pelangi | +Follow | Dashboard |
HOME TUTORIAL & FREEBIES NOVEL ORDER


BREAKING NEWS !

Cara - Cara untuk Mendapat Kewarganegaraan.

salam setia ;

Kementerian Dalam Negeri bertanggungjawab dalam menentukan dan memastikan taraf kewarganegaraan dianugerahkan kepada mereka yang benar-benar layak dan berhak menerima taraf tersebut agar mereka yang menerima taraf kewarganegaraan Malaysia tidak menjejaskan keselamatan, keharmonian, perpaduan dan ketenteraman awam serta negara.
Cara Memohon Kewarganegaraan
Semua permohonan kewarganegaraan hendaklah dikemukakan di Jabatan Pendaftaran Negara (JPN). Hanya mereka yang memenuhi syarat seperti yang ditetapkan oleh Perlembagaan Persekutuan (Bahagian III) yang dibenarkan memohon.
Borang permohonan boleh diperolehi dan diserahkan di mana-mana Jabatan Pendaftaran Negara.
Bagi permohonan di bawah Perkara 16 dan 19 pemohon disyaratkan menduduki ujian Bahasa yang dikendalikan oleh Jabatan Pendaftaran Negara. Asas-Asas Pertimbangan Bagi Permohonan Kewarganegaraan :
  • Berkelakuan baik dan tiada rekod jenayah.
  • Menetap dalam tempoh yang lama.
  • Mempunyai komitmen yang tinggi dan telah berakar umbi di negara ini.
  • Memahami bahasa, budaya dan memenuhi kehendak Negara.
  • Menyumbang kepada masyarakat dan negara.
  • Taat dan setia kepada Negara.
Selanjutnya, Sumber : http://www.moha.gov.my

actually, nak bagitaw yang fya baru dapat kerakyatan dari http://www2.adamainaa.com/


ouh ! bukan satu je ehh. ade lagi. hadiah befday. hehe. dari http://musicbrilliant.blogspot.com/


hurm,, korang ade ? jelous kan ? haha. terima ajee T.T

peace ^.^

10 Comment[s]:

My Name is Mar said...

Ha-ha-ha:D
Ok. Tak bape nak jeles sebab buat sendiri..
BTW, thanx for the backlink!

Musicbrilliant.com

FYA PELANG! said...

@My Name is Mar: haha. yelah. same same. kena lha backlink kan kamuu :)

FarhanahAdzlan said...

nanti taun dpan awak plak kena buat camtu kat sya..nak tuntut ni..hahaha..=)

sergeant keroro said...

hehe, ada satu jek :P

FYA PELANG! said...

@FarhanahAdzlan: haha. akn dicuba. thn ni pn bole. adess :P haha.

FYA PELANG! said...

@sergeant keroro: anda jelous bukan ? haha.

amranaiman said...

ades ada ic bloger :D

FYA PELANG! said...

@amranaiman: zaman da maju :P

syErAh said...

ehh?? mane aci aku ade satu je!

grr..haha =p

pape pun,aku sangat berterima kasih kat adamainaa =)

FYA PELANG! said...

@syErAh: haha. aku pun. weh. ko bila nk update ehh ? tension ak. :zas

ShareThis