Kenangan - Kolej MARA Kuala Nerang

salam setia ;

eheh. aku baru balik dari lunch di DEWAN SRI NERANG, kmkn. petang ni, makan ayam KFC bersama coselow. memang favourite student kat sini. aku gi tadi ngan kawan makan aku, SU. sedap and lazat. sampai aku pun kenyang :)

actually, bukan pasal makanan aku nak type petang senja ni.
aku just nak type pasal perjalanan PSPM 2 SESI 10 / 11 kat KMKN ni.
paper yang dah selamat :

WB 023
QA 026
AE 025

3 subjek bersamaan 5 paper telah selamat dijawab. alhamdulillah. tinggal pemeriksa je
untuk menyemak dan menilai :)

so far, bagi aku, maths agak complicated. pening juga - lah. paper 1, paper 2.
both paper aku keluar dewan dalam keadaan tak puas hati teramat sangat !
ekonomi a.k.a makroekonomi untuk sem 2 ni pulak, no comment :).
anyway, tunggu je - lah result yang bakal keluar hujung bulan MEI ni. insyaAllah.
( jangkaannya, macamtu - lah ! )

tapi, AA 025 and AN 025, belum pass lagi.
maka, tinggal 2 paper ni je - lah peluang aku. samada boleh mengrepairkan result
sem lepas atau tidak.


macam budak KMKN ni, except AKU - lah !
majoritinya gila - gila smart akaun ouh !
jelous amat :( kerana mereka bijak. bak kata lectrer kat sini pun,
subjek PERAKAUNAN KMKN adalah trend mantap.

tahu tak, awal - awal masuk KMKN dulu, aku malu sangat.
bayangkan - lah. kawan - kawan aku kat sini, semua pandai - pandai. aku je yang low.
sampai budak sains yang masuk akaun pun, senang - senang je 4flat au.
adoyai. tensyen gak - lah.
da - lah cikgu cakap akaun kat sini takde gred selain A.
PRESSURE !!!
SPM AKAUN aku, B+ je pun.
aku rasa, graf turun tu. sebab, aku target D camtu je. kerana soalan sangat - sangatlah susah dan aku tak faham langsung !
ouh kenangan ! hehe. then, bila masuk sini, KMKN mengajar aku apa erti A pada
subjek PERAKAUNAN. alhamdulillah :)


memang betul cakap cikgu. student KMKN, tak pernah tak dapat A perakaunan.
aku sendiri tak faham. macamana cikgu sini bole buat semua tu ?
dulu, aku agak bengong akaun juga - lah. ikutkan, nak stop sambung akaun.
tapi, berkat doa mama, aku sambung gak akaun atas permintaan mama. aku follow JE :)

lagi ? hurm,,aku suka life sini. sini, saling tak tumpah macam sekolah aku.
maksud aku, peraturan.
laki, perempuan asing. outing mengikut jantina. NO COUPLE. NO DATING. surau. tazkirah. ceramah. solat jemaah dsb. yang paling aku tak tahan, still ada cikgu tunggu kat laluan nak ke kuliah.
haha. teringat. dulu, aku selalu kena amik nama lambat gi kelas.
sampai - lah sekarang. aku bahagia ngan macam tu. haha. sengal - kan ?


then, cara pembelajaran sini, ENJOY sangat. tak macam time sekolah dulu.
sometimes, aku pressure gak. da - lah ngan macam - macam masalah. ngan subjek nak kena cover
sampai 12 subjek !

BAHASA MALAYSIA
BAHASA INGGERIS
BAHASA ARAB TINGGI
SEJARAH ( aku benci sangat )
MATHEMATICS
SCIENCE
EKONOMI ASAS ( aku suka sangat )
ADDITIONAL MATHEMATICS
PRINSIP PERAKAUNAN
PENDIDIKAN AL -QURAN DAN ASSUNNAH ( aku suka :))
PENDIDIKAN SYARIAH ISLAMIAH
TASSAWUR ISLAM
see. 12, kan ? sekarang,

PERAKAUNAN
EKONOMI
MATEMATIK PERAKAUNAN
PENGURUSAN PERNIAGAAN
4 je :)


lagi ? apa ea aku nak citer ?
so far, ni je pun aku nak story. macam biasa, aku memang sedang meratapi saat - saat terakhir kat KMKN ni. blog, maafkan aku. tak sepatutnya aku online before habis PSPM, kan ?
AKU DAH MUNGKIR JANJI.
kerana aku teramat bosan tadi :)

paper seterusnya, PERAKAUNAN.
ISNIN 9 pagi - 12 tengahari.

PENGURUSAN PERNIAGAAN
RABU 9 pagi - 12 tengahari.


habis je bisnes, aku nak sambung blogwalking. hehe.
doakan kami :) GOOD LUCK KMKN.
LOVE YOU ALL.

Comments

Artzlizan said…
wah dah nak habis tu...buat yang terbaik...